10 دلیل برای خوردن توت فرنگی | سبزیجات

به نقل از برترینا :  یکی از میوه های پرطرفدار بهاری توت فرنگی است که نه فقط خوش طعم و خوشبوه، بلکه پر از مواد مغذی مهم و لازم واسه بدنه و امتیازات و فواید زیادی واسه سلامتی داره. اولین توت فرنگیای باغچه ای در اواخر قرن هجدهم در فرانسه پرورش داده شدن. کلسترول، چربی اشباع شده و سدیم موجود در توت فرنگی بسیار کمه، ولی با این حال در روغن دانه توت فرنگی مقدار کمی اسیدهای چرب غیراشباع هست. توت فرنگی ویتامینای زیادی داره که از بین اونا میشه به ویتامین ب1، ب2، ب3، ب6، ویتامین آ، ویتامین کا و ویتامین ای اشاره کرد. می تونین توت فرنگی رو به صورت خام یا به صورت مربا، پای، آب میوه، اسموتی، سالاد میوه، بستنی و … استفاده کنین. در زیر به چند دلیل خوب و سالم واسه قرار دادن توت فرنگی در رژیم غذایی تون اشاره کردیم.



1. از مریضی قلبی پیشگیری می کنه.

توت فرنگی شامل مواد مغذی مهمی مثل آنتی اکسیدان ها و فلاوونویدهاییه که از انباشته شدن کلسترول و ایجاد لخته در رگا پیشگیری می کنه. هم اینکه، توت فرنگی خواص ضدالتهابی هم داره که واسه قلب خیلی خوبه. این یکی از دلایل اصلی واسه اون هستش که حتماً توت فرنگی بخورین.

2. حافظه رو بهتر کنه.

اگه می خواین حافظه خود رو تقویت کنه، کمی توت فرنگی به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنین. این میوه پر از فیستینه که مسیرهای سیگنال دهنده رو تحریک کرده و به بهتر شدن حافظه کمک می کنه. طبق تحقیقی که در مجله عصب شناسی منتشر شده، مصرف 2 یا چند توت فرنگی در هفته کمک می کنه که نابودی حافظه در زنان سن بالا به تعویق بیفته.

3. دستگاه ایمنی رو تقویت می کنه.

توت فرنگی بخاطر وجود ویتامین ث باعث می شه که دستگاه ایمنی تقویت شه و بدنتون در مقابل عفونتا محفوظ بمونه. یه فنجون توت فرنگی شامل 100 درصد نیاز روزانه ویتامین ثه. پس تلاش کنین در فصل توت فرنگی به اندازه کافی از این میوه بخورین.

4. از دیابت و یبوست پیشگیری می کنه.

اگه یبوست دارین، بهتر از با مصرف فیبر کافی، حرکات روده های خود رو تنظیم کرده و اونا رو پاکسازی کنین. توت فرنگی فیبر زیادی داره و به کنترل سطح قند خون کمک می کنه و از دیابت پیشگیری می کنه. آدمایی که به دیابت گرفتار هستن می تونن بدون نگرانی این میوه رو مصرف کنن.

5. پوستتون رو تمیز می کنه.

توت فرنگی بسته ای از آنتی اکسیدانا و ویتامین ثه که روند پیری رو از جا در آورد می کنه و پوستتون رو به مدت طولانی تری سالم و بدون چروک نگه می داره. توت فرنگی منبعی طبیعی از اسید سالیسیلیک، یعنی ماده مشهور مقابله کننده با جوش، است و میشه با توت فرنگی ماسک صورت خونگی درست کرد.

6. از سرطان پیشگیری می کنه.

همونطور که گفتیم توت فرنگی پر از آنتی اکسیدان هاییه که به جلوگیری از سرطان کمک می کنن. این میوه آنتی اکسیدانایی مثل لوتئینه که رشد سلولای سرطانی رو متوقف می کنه. ویتامین ث بالای این میوه به دستگاه ایمنی کمک می کنه تا با سلولای سرطانی بجنگه.

7. واسه استخوانا خوبه.

یکی از مهمترین دلایل واسه خوردن توت فرنگی اینه که این میوه واسه استخون هاتون خیلی خوبه. چون توت فرنگی پر از پتاسیم، منگنز و مواد معدنی دیگه ایه که به رشد استخون و سالم نگه داشتن اون کمک می کنه. پس توت فرنگی واسه کودکان خیلی خوبه.

8. به کاهش وزن کمک می کنه.

از اونجائیکه توت فرنگی کالری کمی داره (یه فنجون توت فرنگی فقط 53 کالری داره) به کاهش وزن کمک می کنه. توت فرنگی فیبر زیادی داره که به مدت طولانی تری شما رو سیر نگه می داره و اگه قبل از غذا اونو بخورین باعث می شه که کمتر غذا بخورین. هم اینکه ویتامین ث موجود در اون متابولیسم بدنتون رو تسریع می کنه و باعث می شه که بدن سریعتر کالری بسوزونه.

9. از ریزش مو جلوگیری می کنه.

توت فرنگی شامل فولیک اسید، الاجیک اسید، ویتامین ب5 و ویتامین ب6 است که نمی ذارن موها نازک شن و بریزن. هم اینکه مواد معدنی مانند منیزیم و مس به جلوگیری از رشد قارچ و شوره سر کمک می کنن. ماسکای مو که در خونه با توت فرنگی درست می کنین هم براتون موهاتون عالی هستن.

10. واسه خانمای باردار خوبه.

بخاطر وجود ماده فولات در توت فرنگی، این میوه به رشد مغز، نخاع و جمجه جنین کمک می کنه. هم اینکه توت فرنگی فولیک اسید داره که نمی ذاره جنین مشکلات مادرزادی داشته باشه. اگه باردارین، حتماً توت فرنگی رو در رژیم غذایی خود بذارین.

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *