10 دلیل برای خوردن بیشتر هویج | تغذیه سالم

10 دلیل واسه خوردن بیشتر هویج

10 دلیل واسه خوردن بیشتر هویج

۱۰ دلیل واسه خوردن بیشتر هویج

تندرستی و تغذیه

ارسال دیدگاه
431 بازدید

 هویج علاوه بر اینکه طعم خوشمزه ای داره و در بیشتر دستورات غذایی ازش استفاده می شه دارای خواص سلامتی بسیاریه که سلامت پوست، چشم، دستگاه گوارش و دندون، بخشی از خواص این سبزی پرخاصیت رو تشکیل میدن.

 

۱۰ دلیل واسه خوردن بیشتر هویج عبارتند از:

 

۱- بتاکاروتن: هویجا پر از این آنتی اکسیدان قوی هستن که در بدن تبدیل به ویتامین A می شه و واسه سلامت پوست تاثیر فوق العاده ای داره.

 

۲- هضم: مصرف هویج باعث افزایش بزاق در دهن شده و مواد معدنی اساسی، ویتامینا و آنزیمایی رو که موجب هضم بهتر غذا می شن واسه بدن جفت و جور می کنه. مصرف منظم این سبزی پرخاصیت کمک خوبی واسه پیشگیری از دچار شدن به زخم معده و دیگر مشکلات گوارشی هستش.

 

۳- عناصر قلیایی: هویجا پر از عناصر قلیایی بوده که با ایجاد تعادل در نسبت اسیدی/ قلیایی بودن بدن، موجب احیاء و تصفیه خون می شن.

 

۴- پتاسیم: هویجا منبع خوبی از پتاسیم حساب شده که می تونن سطح سدیم رو در بدن کنترل کرده و در نتیجه به کاهش سطح فشارخون بالا در بدن کمک موثری کنن.

 

۵- سلامت دندون: مصرف هویج موجب از بین رفتن میکروبای مضر در دهن شده و احتمال بروز پوسیدگی دندون رو کم می کنه.

 

۶- زخما: هویج خام یا رنده شده واسه بهبود زخم ها، بریدگیا و التهابات کاربرد موثری داره.

 

۷- فیتونوترینتا: در میان فیتوکمیکالای مفیدی که در هویج هست فیتونوترینتی موسوم به فالکارینول هست که می تونه خطر بروز سرطان روده رو کاهش داده و موجب سلامت کلی این بخش از بدن شه.

 

۸- کارتنوئیدها: هویجا پر از کارتنوئیدا بوده که می تونن قند خون رو تنظیم کنن.

 

۹- فیبر: هویجا پر از فیبر خوراکی هستن که می تونن سطح کلسترول بد (LDL) که بدن احتیاجی به اون نداره رو کاهش داده و هم سطح کلسترول خوب (HDL) رو که بدن به اون نیاز داره، زیاد کرده و به کاهش لختهای خونی کمک کنه و از مریضیای قلبی پیشگیری کنه.

 

۱۰- چشم، مو، ناخن و چیزای دیگه ای به جز اینا! مواد مغذی موجود در هویج می تونن با سم زدایی بدن و سلول سازی نوین، موجب سلامت چشم ، پوست، مو، ناخن و چیزای دیگه ای به جز اینا شن.

 هویج علاوه بر اینکه طعم خوشمزه ای داره و در بیشتر دستورات غذایی ازش استفاده می شه دارای خواص سلامتی بسیاریه که سلامت پوست، چشم، دستگاه گوارش و دندون، بخشی از خواص این سبزی پرخاصیت رو تشکیل میدن.

 

۱۰ دلیل واسه خوردن بیشتر هویج عبارتند از:

 

۱- بتاکاروتن: هویجا پر از این آنتی اکسیدان قوی هستن که در بدن تبدیل به ویتامین A می شه و واسه سلامت پوست تاثیر فوق العاده ای داره.

 

۲- هضم: مصرف هویج باعث افزایش بزاق در دهن شده و مواد معدنی اساسی، ویتامینا و آنزیمایی رو که موجب هضم بهتر غذا می شن واسه بدن جفت و جور می کنه. مصرف منظم این سبزی پرخاصیت کمک خوبی واسه پیشگیری از دچار شدن به زخم معده و دیگر مشکلات گوارشی هستش.

 

۳- عناصر قلیایی: هویجا پر از عناصر قلیایی بوده که با ایجاد تعادل در نسبت اسیدی/ قلیایی بودن بدن، موجب احیاء و تصفیه خون می شن.

 

۴- پتاسیم: هویجا منبع خوبی از پتاسیم حساب شده که می تونن سطح سدیم رو در بدن کنترل کرده و در نتیجه به کاهش سطح فشارخون بالا در بدن کمک موثری کنن.

 

۵- سلامت دندون: مصرف هویج موجب از بین رفتن میکروبای مضر در دهن شده و احتمال بروز پوسیدگی دندون رو کم می کنه.

 

۶- زخما: هویج خام یا رنده شده واسه بهبود زخما، بریدگیا و التهابات کاربرد موثری داره.

 

۷- فیتونوترینتا: در میان فیتوکمیکالای مفیدی که در هویج هست فیتونوترینتی موسوم به فالکارینول هست که می تونه خطر بروز سرطان روده رو کاهش داده و موجب سلامت کلی این بخش از بدن شه.

 

۸- کارتنوئیدها: هویجا پر از کارتنوئیدا بوده که می تونن قند خون رو تنظیم کنن.

 

۹- فیبر: هویجا پر از فیبر خوراکی هستن که می تونن سطح کلسترول بد (LDL) که بدن احتیاجی به اون نداره رو کاهش داده و هم سطح کلسترول خوب (HDL) رو که بدن به اون نیاز داره، زیاد کرده و به کاهش لختهای خونی کمک کنه و از مریضیای قلبی پیشگیری کنه.

 

۱۰- چشم، مو، ناخن و چیزای دیگه ای به جز اینا! مواد مغذی موجود در هویج می تونن با سم زدایی بدن و سلول سازی نوین، موجب سلامت چشم ، پوست، مو، ناخن و چیزای دیگه ای به جز اینا شن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *