10 دستور در تغذیه صحیح | تغذیه سالم

Warning: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088

10 دستور در تغذیه درست

 

تغذیه درست در عمل کاریست سخت. این سختی بیشتر مربوط به کنارگذاشتن عادتای قدیمی و سالهای سال روش تغذیه غلطه. اما تغذیه سالم حتما به معنی صرف نظرکردن ازخوردنیای دوست داشتنی و خوشمزه نیس. اصل مطلب رعایت حد و مرز در خوراکه. این مقاله شامل ده دستور در جهت چگونگی تغذیه درسته.

جور واجور بخوریم!

در روز چندین بار غلات و به اندازه کافی سیب زمینی بخوریم!

نون- ماکارونی-برنج- غلات و سیب زمینی منبع ویتامینا و مواد معدنی و fiber هستن و با این وجود کم چربی هستن.

 درمورد سبزیجات و میوه- اصل پنج بار در روز رو یادمون نره!

مصرف پنج بار میوه و سبزیجات در روز ایده اله. بهتره که این اجناس – تازه مصرف شده و یا در صورت امکان خیلی کم وکوتاه پخته شده باشن. یه بار از این پنج بار، آب میوه مصرف کنیم.

روزانه به اندازه کافی- لبنیات و دست کم یه بار در هفته ماهی بخوریم.گوشت و تخم مرغ هم به اندازه مصرف کنیم!

لبنیات و ماهی مواد غذایی زیادی مثل کلسیم در بردارن. ماهی منبع ید و selenium و omega 3ه. گوشت به خاطر درصد زیاد آهن و ویتامینای B1 – B6 و B12 مهمه. مصرف 300 تا 600 گرم گوشت درهفته معمولا کافیه. در صورت مصرف گوشت و لبنیات – نوع کم چربی اون پیشنهاد می شه.

چربی – کم مصرف کنیم و از مواد پرچربی بیخیال شین!

مصرف زیاد چربی باعث چاقی شده و می تونه ناراحتیای قلبی و سرطان رو به دنبال داشته باشه. 70 تا گرم چربی در روز – آنهم در صورت امکان روغن ویا چربیای گیاهی کافی خواهدبود.

یادمون نره که مقدار زیادی چربی نامرئی در اجناس گوشتی–مثل سوسیس و کالباس- و شیرینیا و شکلاتا و اجناس لبنیاتی هست…

 

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *