10 درمان طبیعی درد مفاصل | بیماری

10 درمان طبیعی درد مفاصل

استئوآرتریت یکی از شکلای جور واجور شایع آرتریته که به دلیل سایش مفاصل اتفاق می افته. در این مریضی، غضروف بین مفاصل از بین میره و باعث می شن که استخوانا به هم برخورد کنن.

در متن زیر بعضی درمانای طبیعی واسه آرامش درد این بیماران نام برده می شه.

 

1- ورزش کنین.

با ورزش، عضلات دور و بر مفاصل (مثل زانو) آسیب دیده، تقویت می شن.

وقتی که شما روی زمین وای میستین یا راه می رید، زانوهاتون وزن شما رو می کنن. اگه عضلات دور و بر زانو سالم باشن، بعضی از ضربات وارده به زانو رو دفع می کنن.

محققان به این نتیجه رسیدن که ورزش آبی یکی از درمانای طبیعی آرتریته.

 

2- وزن خود رو متعادل کنین.

چاقی فشار زیادی به زانوها و مفاصل ران وارد می کنه و درد استئوآرتریت رو بدتر می کنه.

پس کاهش وزن در آدمایی که دارای اضافه وزن هستن، یکی از راه های کنترل پیشرفت این بیماریه.

رژیم غذایی متعادل و تنوع داشته باشین و هرچه قدر می تونین ورزش کنین تا وزن خود رو تحتِ کنترل درآرین.

 

3- از یخ و یا گرم کردن استفاده کنین.

گرم کردن باعث افزایش گردش خون در عضلات می شه و درد عضلات رو آرامش میده.

یخ هم باعث کاهش ورم و درد می شه.

ماساژ با یخ باعث افزایش دامنه حرکتی و کارکرد زانوهای تخریب شده به وسیله استئوآرتریت می شه.

 

4- مکمل استفاده کنین.

دو مکمل گلوکزآمین و کندرویتین باعث بازسازی غضروفای پاره و یا فرسوده می شه.

اسید چرب امگا3 روغن ماهی و روغن تخمه کتون به عنوان ضدالتهاب به کار می رن.

البته مکملا رو باید با دستور دکتر استفاده کنین.

چندین آزمایش نشون داده که طب سوزنی، درد به وجود اومده به وسیله استئوآرتریت رو کم می کنه و کارکرد مفصل رو بهتر کنه

5- غذاهای ضد التهاب استفاده کنین.

تحقیقات نشون داده که بعضی موادغذایی باعث کاهش التهاب و ورم می شن.

این موادغذایی شامل: ترب کوهی، خردل، سیر، پیاز، تره، جعفری، کرفس، لیمو و چای رز هستن.

اسید چرب امگا 3 موجود در آجیلا، دانه ها و ماهی هم می تونه التهاب رو کم کنه.

رژیم غذایی متعادل داشته باشین، چون که سالم غذاخوردن یکی از درمانای طبیعی التهابه.

 

6- از طب سوزنی کمک بگیرین.

چینیا این طب رو واسه کاهش درد موثر می دونن.

براساس این طب، سوزنای باریکی رو در نقاط مخصوصی از بدن قرار میدن.

چندین آزمایش نشون داده که طب سوزنی، درد به وجود اومده به وسیله استئوآرتریت رو کم می کنه و کارکرد مفصل رو بهتر کنه.

در بعضی مواقع، طب سوزنی بهتر از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی عمل می کنه.

 

7- از ماساژ درمانی کمک بگیرین.

التهاب عضلات به وجود اومده به وسیله استئوآرتریت با ماساژ درمانی، آرامش پیدا میکنه.

ماساژ باعث به جریان افتادن خون و گرم شدن و آرامش درد می شه.

بهتره از یه دکتر ماساژ که بیماران استئوآرتریت رو درمان کرده، کمک بخواین، چون ورم مفاصل بسیار حساس هستن و باید با احتیاط رفتار کنین.

می تونین از دکتر خود کمک بخواین.

 

8- از آب درمانی کمک بگیرین.

آب درمانی به معنی غوطه ور شدن در آب گرم و یا آب دارای مواد معدنیه.

آب درمانی می تونه درد مفاصل رو آرامش دهد.

چشمه آب معدنی هم باعث کاهش درد و بهبود دامنه حرکت مفاصل می شه.

 

9- ارتوتیکا

این وسایل می تونن می تونه از مفاصل روماتیسمی مراقبت کنن و درد رو آرامش بدن.

مفصل ملتهب رو با باند، محکم می پوشونن تا از مفصل مراقبت کنه و فشارهای وارده بوسیله وزن بدن رو نابود کنه.

این باندها رو واسه مفاصلی که هم تراز نیستن هم استفاده می کنن.

کفش مناسب هم یکی دیگه از ارتوتیک هاس.

کف کفش می تونه فشارهای وارده در اثر راه رفتن رو نابود کنه.

 

10- ورزش روح

با این روش می تونین عضلات رو آروم کنین و کشش رو در عضلات بسازین.

یوگا می تونه انعطاف پذیری و قدرت عضلات رو بالا ببره.

ورزش تای چی هم باعث بهتر شدن علائم استئوآرتریت می شه.

تو یه مورد، فردی که دچار استئوآرتریت زانو و باسن بوده، بعد از اینکه دو بار در هفته و واسه سه ماه ورزش تایچی رو انجام دادهبود، احساس بهتری پیدا کرده بود.

مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *