10 خوردنی آرامش‌بخش و ضداسترس | تغذیه سالم

10 خوردنی آرامش بخش و ضداسترس

تریپتوفان یه اسیدآمینه لازم واسه بدنه که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه آرامش و آرامش می شه.

با مصرف مواد غذایی که در زیر به اونا اشاره شده، مابقی زندگی رو با اعصابی آروم و روانی سالم ادامه بدین. بر کسی پوشیده نیس که تغذیه اثر زیادی بر خلقیات و احساسات آدم میذاره. مثلا، وقتی که مقدار زیادی شکر تصفیه شده (شکر سفید) مصرف می کنین، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی حوصلگی می کنین. این افزایش سطح قند خون روی تمرکز فرد اثر میذاره و بعد اون در کار و روابط اون خلل وارد می کنه.

دوری از خوردن این جور مواد به معنی رسیدن به آخر دنیا نیس، بلکه عوضش با خوردن این مواد به درد بخور و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور هستین.

 

از مغزها استفاده کنین

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون هم شامل مقادیر مناسبی از سلنیوم هستن. با این وجود، مصرف مغزها رو یادتون نره.

 

 

مانند ملوان زبل غذا بخورین!

منیزیم باعث آرامش اعصاب و عضلات می شه. هم اینکه بدن ما واسه جلوگیری از فشارهای عصبی به منیزیم نیاز داره، پس کمبود اون منتهی به تنشای عصبی، گرفتگی عضلانی و خستگی می شه. اسفناج یه موتورخانه منیزیمه و هم اینکه پر از ویتامینای A، C و اسیدفولیک و کمی آهن هستش.

تلاش کنین روزانه یه پیمانه اسفناج تازه و خام یا نیم پیمانه اسفناج پخته بخورین، البته ماهی و تخم کدو حلوایی هم جانشینای مناسبی واسه اسفناج هستن.

 

واسه درمان از گیاهان کمک بگیرین

ریحان

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *