10 خوراکی که هر روز باید مصرف کنیم | تغذیه سالم

10 خوراکی که هر روز باید مصرف کنیم

در پورتال تالاب در شاخه تغذیه سالم داریم که خوراکی همیشه نمی تونه سالم باشه اما این 10 غذا میتونه جانشین خوبی واسه گوشتا باشه در ادامه با 10 خوراکی که هر روز باید مصرف کنیم سایت تالاب رو دنبال کنین.

بعضی از مواد غذایی هستن که بدن ما بطور روزانه به اونا نیاز داره و بهتره تا به طور روزانه این مواد خوراکی رو بخوریم و از اونا بهره ببریم. رژیم غذایی دارای یه تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحی و جسمی شما داره و با آموختن در مورد مواد غذایی مانند ( اسفناج، موز ) واسه خوردن در هر روز شما می تونین کارای ذهنی و جسمی خود رو بهتر انجام بدین.

تا حالا به این مشکل فکر کردین که به چه دلیل شما این روزا یه احساس پف کرده دارین؟ شما به کاهش میل جنسی خود توجه داشتین؟ شما فکر می کنین که این مشکلات فقط به خاطر تحت استرس بودن شما در این روزا هستش؟ خوب اون می تونه چیزی بیشتر از این مورد باشه یه برنامه رژیم غذایی بد هم می تونه عامل باشه

اون چیزی که می خورید تاثیر زیادی در چگونگی احساس شما در زندگی داره فقط با ساخت بعضی از انتخابای غذایی عاقلانه شما باید قادر به داشتن یه موی سر شفاف تر، میل جنسی بهتر و زندگی طولانی تر باشین.نخوردن یه رژیم غذایی سالم و متعادل به هر دو ذهن و جسم شما آسیب می زنه این مهمه که شما خود رو در مورد ارزش غذایی

غذاهای جور واجور آموزش بدین و پس از اون مطمئن شید که خوردن چی به طور منظم دلیل به بهتر شدن سلامت کلی شما می شه اینجا بعضی از بهترین مواد غذایی که شما می تونین هر روز از خوردن اونا لذت ببرین آورده می شه.

1. اسفناج

شک و تردیدی موجود نیس واقعا اسفناج غذایی بسیار پرقدرته این یه منبع بزرگ گیاهی از امگا 3S و فولاته مصرف منظم ممکنه خطر سکته مغزی، بیماریای قلبی و پوکی استخون رو کم کنه از اونجا که اون شامل فولاته اونم ممکنه جریان خون به دستگاه تناسلی رو زیاد کنه و خطر

پیشرفت مسائل جنسی مربوط به سن رو کم می کنه اسفناج هم اینکه ممکنه در برابر دژنراسیون ماکولا به درد بخور باشه اثبات دلیل اون داشتن لوتئینه.شما خیلی راحت می تونین اسفناج رو به سالاد خود اضافه کنین اونو به تخم مرغ نیمرو اضافه کنین و یا در روی پیتزای خود استفاده کنین شمام اینکه می تونین جایگزینای دیگه، مانند بوک چوی، کلم پیچ و کاهو رو امتحان کنین

2. ماست

از جمله اون در رژیم غذایی نه فقط واسه دستگاه گوارش شما خوبه هم اینکه می تونه سلامت کلی شما رو بالا ببره این دلیل افزایش تعداد باکتریای خوب در روده شما می شه یادتون باشه که ماست خوبه چون شامل بارهای از موجودات پروبیوتیکه اما همه ماستا پروبیوتیک نیستن پس، مهمه پس از بررسی برچسب، ماست رو بخرین با خوردن یه فنجون ماست غنی از پروتئین و کلسیم هر روز از امتیازات اون لذت ببرین.

ماست با گردو، بلوبری، عسل و بذر کتون صبحونه کامل است شمام اینکه می تونین مقداری از ماست یا کفیر سویا رو امتحان کنین چیزای خوشمزه هستن شمام اینکه می تونین یه اسموتی خوشمزه با ترکیب یه فنجون از هر کدوم از بلوبری تازه، ماست کم چرب، اسفناج تازه و آب هویج جفت و جور کنین.

3. گوجه فرنگی ها

گوجه فرنگی مخصوصا شکلای جور واجور قرمز سالم هستن چون اونا بیشتر شامل آنتی اکسیدان لیکوپن هستن با افزایش مصرف لیکوپن، شما می تونین خطر بروز سرطان ریه، مثانه، پوست، پروستات و معده رو کم کنین هم اینکه به طور زیادی خطر دچار شدن به مریضی عروق کرونر رو کم می کنه شما باید دست کم 22 میلی گرم لیکوپن

رو در هر روز بخورین که برابر با مصرف یه لیوان آب گوجه فرنگی یا 8 گوجه فرنگی گیلاسی قرمزه.دیگه جایگزینای خوب واسه گوجه فرنگی، گریپ فروت صورتی، هندوانه قرمز، پاپایا، خرمالوی ژاپنی و گواواه.

4. گردو

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 واسه سلامت قلب است در واقع، اونا محتوای بیشتر از ماهی قزل آلا دارن و اون یکی از مواد غذاییه که باید هر روز بخورین اونا هم اینکه شامل پلی فنل ضد التهابی هستن هم اینکه یه مقدار خوبی از پروتئین از گردو دریافت می کنین شما باید دست کم یه اونس ( حدود 7 دانه ) هر روز واسه بهبود سلامت کلی مصرف کنین.

شما می تونین گردو رو روی سالاد خود بپاشید یا با یه قاشق کره بادام زمینی داخل ادویه کاری، اب نمک و سرکه مخلوط و گوشت ماهی رو در اون بخوابونین و واسه مرغ کبابی، گردو رو با روغن زیتون مخلوط کنین پسته، بادام زمینی، بادام، فندق و آجیل ماکادمیا بعضی جایگزینای خوب هستن.

5. هویجا

بیشتر زرد، قرمز یا نارنجی ترین میوه ها و سبزیجات هستن که دارای کاروتنوئیدها هستن کاروتنوئیدها ترکیبات محلول در چربی هستن که خطر دچار شدن به چندین سرطان رو کاهش میدن و شما رو از خیلی از شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید و آسم مراقبت می کنن وقتی که شما می خواین مصرف کاروتنوئیدها خود رو بالا ببرین هویج بهترینه

چون آماده سازی اونا آسونه فقط نصف فنجون هویج در برنامه روزانه شما بعضی از فواید عجیب رو براتون جفت و جور می کنه.شما می تونین از هویجای کوچیک خام لذت ببرین و یا هویج رو در پای کدو تنبل، سوپ سفید اسکواش و یا شربت انبه استفاده کنین شمام اینکه می تونین یه کیک هویج جفت و جور کنین دیگه جانشین هویج شامل فلفل زرد، سیب زمینی شیرین و انبه هستن.

6. لوبیای مشکی

لوبیا واسه سیستم قلبی عروقی شما خوب هستن اما اگه شما به دنبال دانه هایی هستین که به طور زیادی قدرت مغز شما رو بهبود بخشن لوبیا با ترکیبات آنتی اکسیدانی (آنتوسیانین) ممکنه دلیل بهبود کارکرد مغز شه شما از نیم فنجون لوبیا مشکی حدود 8 گرم پروتئین و هم اینکه 7.5 گرم فیبر دریافت میکنین.

اونا بدون چربیای اشباع شده هستن و هم اینکه اگه شما در مورد افزایش مصرف کالری خود نگرانین مناسب هستن.بعضی جایگزینای خوب شامل عدس، نخود، باقلا، لوبیای کلیوی و لوبیای لیماه.

7. پروتئین بدون چربی

این مهمه که رژیم غذایی شما شامل بعضی از منابع پروتئین بدون چربی باشه سینه مرغ، بوقلمون، گوشت گاو همه بعضی از مواد غذایی هستن که هر روز می خورید اما شما نیاز به دقت در مقدار خوردن دارین هم اینکه پروتئین بدون چربی در رژیم غذایی هم مهمه چون به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنه پس سوزوندن چربی بیشتر می شه.

در حالی که پروتئین بدون چربی خوبه بهتره گوشت راسته، کبابی و یا فیله رو انتخاب کنین. این پروتئین عضله سازی شما رو بدون نیاز به نگرانی از چربیای اشباع جفت و جور می کنه.

8. سبزیجات خونواده کلم

سبزیجات باید در رژیم غذایی روزمره واسه ادامه انجام وظایف روزانه وجود داشته باشه اونا کالری زیادی ندارن اما فیبر و بقیه مواد مغذی لازم شما رو جفت و جور می کنن.کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم، کلم بروکلی، گل کلم و و بوک چوی همه نمونه هایی از سبزیجات خونواده کلم هستن و از شما در برابر سرطان با تحریک آنزیم ضد سرطان در بدن مراقبت می کنن.

9. توتا

آنتی اکسیدانا واسه سالم موندن مهم هستن چون اونا رادیکالای آزاد از بدن شما رو از بین می برن و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنن یکی از بهترین مواد غذایی واسه کسب آنتی اکسیدان بیشتر، بلوبریه.

فقط با اضافه کردن نصف فنجون بلوبری در رژیم غذایی خود شما می تونین سلامت شناختی و قلبی عروقی رو بهتر کرد بلوبری رو خوب با هر صبحونه استفاده کنین.

10. موز

اگه شما به دنبال یکی از آسونترین مواد غذایی واسه خوردن در هر روز هستین موز رو در نظر بگیرین اون پر از پتاسیمه که خطر دچار شدن به بیماریای قلبی عروقی رو کم می کنه پتاسیم به گشاد شدن عروق خونی کمک می کنه و فشار خون خود رو کم کنه شما در حدود 400 میلی گرم پتاسیم از خوردن یه موز متوسط دریافت می کنین.موز به طور کامل همه کاره س و شما می تونین یه موز رو به عنوان یه میان وعده انتخاب کنین و یا در اسموتی از موز استفاده کنین.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *